Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ernst Thoutenhoofd

Universitetslektor

Ernst Thoutenhoofd
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
ernst.thoutenhoofd@gu.se
031-786 2153

Rumsnummer: A2 170
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Om Ernst Thoutenhoofd

Ernst studerade sociologi vid Durham universitet i England. Han har haft forsknings och undervisningsanställningar vid universiteten i Durham, Central Lancashire och Edinburgh i storbritannien (1989-2006), och kungliga nederländerna vetenskapsakademin (2006-2010) och Groningen universitetet (2009-2013) i Nederländerna. Under vårterminen 2017 var Ernst gästforskare vid centrum för socialteori, Gent universitetet (Belgien).

För en fullständig publikationslista, se webbsidan på engelska.

 

"The possibility of variation lies in variety and not in the sufficiently probable chance of there being exemplars among a large number of individuals that distinguish themselves as being particularly innovative."
—Niklas Luhmann, Theory of Society Vol.1 p.263

Senaste publikationer

What children and young people learn about ADHD from youth information books: A text analysis of nine books on ADHD available in Dutch
Laura Batstra, Linda Foget, Caroline van Haeringen, Sanne te Meerman, Ernst D. Thoutenhoofd
Scandinavian Journal of Child and Adolescent Psychiatry and Psychology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The lack of common sense in disorder thinking
Laura Batstra, Ernst D. Thoutenhoofd
Sociology Lens, Artikel i övriga tidskrifter 2020
Artikel i övriga tidskrifter

The mass production of learning: positive behaviour in a datafied education system
Ernst D. Thoutenhoofd
Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The advantages of an ADHD classification from the perspective of teachers
Albert Wienen, Maruschka N. Sluiter, Ernst D. Thoutenhoofd, Peter de Jonge, Laura Batstra
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers’ role and attitudes concerning ADHD medication: A qualitative analysis
Maruschka N. Sluiter, Albert W. Wienen, Ernst D. Thoutenhoofd, Jeanette M. Doornenbal, Laura Batstra
Psychology in the schools, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Do troublesome pupils impact teacher perception of the behaviour of their classmates?
Bert Wienen, Laura Batstra, Ernst D. Thoutenhoofd, Elisabeth H. Bos, Peter de Jonge
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers’ perceptions of behavioral problems in Dutch primary education pupils: The role of relative age
Albert H. Wienen, Laura Batstra, Ernst D. Thoutenhoofd, Peter de Jonge, Elisabeth H. Bos
PLoS ONE, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The datafication of learning: Data technologies as reflection issue in the system of education
Ernst D. Thoutenhoofd
Studies in Philosophy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

New Techniques of Difference: On Data as School Pupils
Ernst D. Thoutenhoofd
Studies in Philosophy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The sound of study: Student experiences of listening in the university soundscape
Ernst D. Thoutenhoofd, Jana Knot-Dickscheit, Jana Rogge, Margriet van der Meer, Gisela Schulze et al.
Journal of Further and Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 13

2020

What children and young people learn about ADHD from youth information books: A text analysis of nine books on ADHD available in Dutch
Laura Batstra, Linda Foget, Caroline van Haeringen, Sanne te Meerman, Ernst D. Thoutenhoofd
Scandinavian Journal of Child and Adolescent Psychiatry and Psychology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2020
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The lack of common sense in disorder thinking
Laura Batstra, Ernst D. Thoutenhoofd
Sociology Lens, Artikel i övriga tidskrifter 2020
Artikel i övriga tidskrifter

2019

The mass production of learning: positive behaviour in a datafied education system
Ernst D. Thoutenhoofd
Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The advantages of an ADHD classification from the perspective of teachers
Albert Wienen, Maruschka N. Sluiter, Ernst D. Thoutenhoofd, Peter de Jonge, Laura Batstra
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teachers’ role and attitudes concerning ADHD medication: A qualitative analysis
Maruschka N. Sluiter, Albert W. Wienen, Ernst D. Thoutenhoofd, Jeanette M. Doornenbal, Laura Batstra
Psychology in the schools, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Do troublesome pupils impact teacher perception of the behaviour of their classmates?
Bert Wienen, Laura Batstra, Ernst D. Thoutenhoofd, Elisabeth H. Bos, Peter de Jonge
European Journal of Special Needs Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2018

Teachers’ perceptions of behavioral problems in Dutch primary education pupils: The role of relative age
Albert H. Wienen, Laura Batstra, Ernst D. Thoutenhoofd, Peter de Jonge, Elisabeth H. Bos
PLoS ONE, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The datafication of learning: Data technologies as reflection issue in the system of education
Ernst D. Thoutenhoofd
Studies in Philosophy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2017

New Techniques of Difference: On Data as School Pupils
Ernst D. Thoutenhoofd
Studies in Philosophy and Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

The sound of study: Student experiences of listening in the university soundscape
Ernst D. Thoutenhoofd, Jana Knot-Dickscheit, Jana Rogge, Margriet van der Meer, Gisela Schulze et al.
Journal of Further and Higher Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 13

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?