Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Åsa Sebestyen

Provutvecklare

Åsa Sebestyen
Provutvecklare
asa.sebestyen@gu.se
031-786 6467

Rumsnummer: A3 210
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Om Åsa Sebestyen

Bakgrund som lärare i tyska, engelska och spanska och har arbetat på både grundskolan och gymnasiet.

Jag är sedan 2013 anställd vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik där jag arbetar i NAFS-projektet (NAtionella prov i Främmande Språk). Jag arbetar med utveckling av nationellt bedömningsmaterial i tyska och är sedan 2018 provansvarig i den tyska provgruppen. Jag arbetar också i provgruppen för engelska 5 som tar fram nationella prov och bedömningsmaterial för gymnasieskolan.

Jag medverkar i kurser och fortbildningssammanhang med föreläsningar och seminarier kring bedömning av språklig kompetens och har medverkat i publikationer för Skolverket med anknytning till språk och bedömning.

Utvalda publikationer

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, 2018

Senaste publikationer

Hur kan muntlig interaktion bedömas utifrån styrdokumenten i moderna språk?
Åsa Sebestyén, Gudrun Erickson
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 8, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, Kapitel i rapport 2018
Kapitel i rapport

Hur kan bedömning främja språklärande och muntlig språkutveckling?
Gudrun Erickson, Åsa Sebestyén
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 7, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Utvalda publikationer

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, 2018

Visar 1 - 3 av 3

2018

Hur kan muntlig interaktion bedömas utifrån styrdokumenten i moderna språk?
Åsa Sebestyén, Gudrun Erickson
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 8, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, Kapitel i rapport 2018
Kapitel i rapport

Hur kan bedömning främja språklärande och muntlig språkutveckling?
Gudrun Erickson, Åsa Sebestyén
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 7, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Visar 1 - 3 av 3

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2015-04-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?