Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Åsa Sebestyen

Provutvecklare

Åsa Sebestyen
Provutvecklare
asa.sebestyen@gu.se
031-786 6467

Rumsnummer: A3 210
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Om Åsa Sebestyen

Bakgrund som lärare i tyska, engelska och spanska och har arbetat på både grundskolan och gymnasiet.

Jag är sedan 2013 anställd vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik där jag arbetar i NAFS-projektet (NAtionella prov i Främmande Språk). Jag arbetar med utveckling av nationellt bedömningsmaterial i tyska och är sedan 2018 provansvarig i den tyska provgruppen. Jag arbetar också i provgruppen för engelska 5 som tar fram nationella prov och bedömningsmaterial för gymnasieskolan.

Jag medverkar i kurser och fortbildningssammanhang med föreläsningar och seminarier kring bedömning av språklig kompetens och har medverkat i publikationer för Skolverket med anknytning till språk och bedömning.

Utvalda publikationer

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, 2018

Senaste publikationer

Work in Progress: The Transition from Paper-based to Computer-based High-stakes Tests
Lena Asp, Patrik Axelson, Jerker Brorsson, Ulrika Jonsson, Matthew Nowlin et al.
EALTA:s årliga konferens, Bochum, Tyskland, 25-27 maj 2018, Poster (konferens) 2018
Poster (konferens)

Work in Progress: The Transition from Paper-based to Computer-based High-stakes Tests
Lena Asp, Patrik Axelson, Jerker Brorsson, Ulrika Jonsson, Matthew Nowlin et al.
Poster presenterad vid Utbildningsvetenskapliga fakultetens samverkanskonferens Forskning Pågår, Göteborg, 31 oktober 2018, Poster (konferens) 2018
Poster (konferens)

Hur kan muntlig interaktion bedömas utifrån styrdokumenten i moderna språk?
Åsa Sebestyén, Gudrun Erickson
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 8, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, Kapitel i rapport 2018
Kapitel i rapport

Hur kan bedömning främja språklärande och muntlig språkutveckling?
Gudrun Erickson, Åsa Sebestyén
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 7, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Utvalda publikationer

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, 2018

Visar 1 - 5 av 5

2018

Work in Progress: The Transition from Paper-based to Computer-based High-stakes Tests
Lena Asp, Patrik Axelson, Jerker Brorsson, Ulrika Jonsson, Matthew Nowlin et al.
EALTA:s årliga konferens, Bochum, Tyskland, 25-27 maj 2018, Poster (konferens) 2018
Poster (konferens)

Work in Progress: The Transition from Paper-based to Computer-based High-stakes Tests
Lena Asp, Patrik Axelson, Jerker Brorsson, Ulrika Jonsson, Matthew Nowlin et al.
Poster presenterad vid Utbildningsvetenskapliga fakultetens samverkanskonferens Forskning Pågår, Göteborg, 31 oktober 2018, Poster (konferens) 2018
Poster (konferens)

Hur kan muntlig interaktion bedömas utifrån styrdokumenten i moderna språk?
Åsa Sebestyén, Gudrun Erickson
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 8, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, Kapitel i rapport 2018
Kapitel i rapport

Hur kan bedömning främja språklärande och muntlig språkutveckling?
Gudrun Erickson, Åsa Sebestyén
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 7, Stockholm, Skolverket, Övrigt 2018
Övrigt

Visar 1 - 5 av 5

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?