Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Giulia Messina Dahlberg

Universitetslektor

Giulia Messina Dahlberg
Universitetslektor , Studierektor
Akademisk grad: Doktor,
giulia.messina.dahlberg@gu.se
031-786 5011

Rumsnummer: A3 125
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Senaste publikationer

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Virtual sites as learning spaces: Critical issues on languaging research in changing eduscapes
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg
Palgrave Macmillan, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Digitaliseringens utmaningar och möjligheter för undervisningen - exemplet körsimulering i naturbruksutbildning
Ingrid Berglund, Susanne Gustavsson, Giulia Messina Dahlberg
Nordyrk 2018, 11-13 juni Oslo, OsloMet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Reframing HRI Education: A Dialogic Reformulation of HRI Education to Promote Diverse Thinking and Scientific Progress
Alberto Montebelli, Jessica Lindblom, Giulia Messina Dahlberg, Erik Billing
Journal of Human-Robot-Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A Multivocal Approach in the Analysis of Online Dialogue in the Language- focused Classroom in Higher Education
Giulia Messina Dahlberg
Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mapping languaging in digital spaces. Literacy practices at borderlands.
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Language Learning & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 14

2019

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Virtual sites as learning spaces: Critical issues on languaging research in changing eduscapes
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg
Palgrave Macmillan, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2018

Digitaliseringens utmaningar och möjligheter för undervisningen - exemplet körsimulering i naturbruksutbildning
Ingrid Berglund, Susanne Gustavsson, Giulia Messina Dahlberg
Nordyrk 2018, 11-13 juni Oslo, OsloMet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Reframing HRI Education: A Dialogic Reformulation of HRI Education to Promote Diverse Thinking and Scientific Progress
Alberto Montebelli, Jessica Lindblom, Giulia Messina Dahlberg, Erik Billing
Journal of Human-Robot-Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A Multivocal Approach in the Analysis of Online Dialogue in the Language- focused Classroom in Higher Education
Giulia Messina Dahlberg
Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Mapping languaging in digital spaces. Literacy practices at borderlands.
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Language Learning & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 14

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?