Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Giulia Messina Dahlberg

Universitetslektor

Giulia Messina Dahlberg
Universitetslektor , Studierektor
Akademisk grad: Doktor,
giulia.messina.dahlberg@gu.se
031-786 5011

Rumsnummer: A3 125
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Senaste publikationer

Digitaliseringens utmaningar och möjligheter för undervisningen - exemplet körsimulering i naturbruksutbildning
Ingrid Berglund, Susanne Gustavsson, Giulia Messina Dahlberg
Nordyrk 2018, 11-13 juni Oslo, OsloMet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Reframing HRI Education: A Dialogic Reformulation of HRI Education to Promote Diverse Thinking and Scientific Progress
Alberto Montebelli, Jessica Lindblom, Giulia Messina Dahlberg, Erik Billing
Journal of Human-Robot-Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A Multivocal Approach in the Analysis of Online Dialogue in the Language- focused Classroom in Higher Education
Giulia Messina Dahlberg
Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mapping languaging in digital spaces. Literacy practices at borderlands.
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Language Learning & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Disabling and enabling technologies for learning in Higher Education for all: Issues and challenges for whom?
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Winther
Informatics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Learning on-the-go in institutional telecollaboration: Anthropological perspectives on the boundaries of digital spaces
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
CALICO monograph series for 2015 on the theme: Researching Language Learning Interaction online: from Social Media to MOOCs. , Texas State University:, CALICO , 2015, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

Understanding glocal learning spaces. An empirical study of languaging and transmigrant positions in the virtual classroom
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Learning, Media and Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Communication in the virtual classroom in higher education: Languaging beyond the boundaries of time and space
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 10

2019

2018

Digitaliseringens utmaningar och möjligheter för undervisningen - exemplet körsimulering i naturbruksutbildning
Ingrid Berglund, Susanne Gustavsson, Giulia Messina Dahlberg
Nordyrk 2018, 11-13 juni Oslo, OsloMet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Reframing HRI Education: A Dialogic Reformulation of HRI Education to Promote Diverse Thinking and Scientific Progress
Alberto Montebelli, Jessica Lindblom, Giulia Messina Dahlberg, Erik Billing
Journal of Human-Robot-Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A Multivocal Approach in the Analysis of Online Dialogue in the Language- focused Classroom in Higher Education
Giulia Messina Dahlberg
Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Mapping languaging in digital spaces. Literacy practices at borderlands.
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Language Learning & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Disabling and enabling technologies for learning in Higher Education for all: Issues and challenges for whom?
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Winther
Informatics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

Learning on-the-go in institutional telecollaboration: Anthropological perspectives on the boundaries of digital spaces
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
CALICO monograph series for 2015 on the theme: Researching Language Learning Interaction online: from Social Media to MOOCs. , Texas State University:, CALICO , 2015, Kapitel i bok 2015
Kapitel i bok

2014

Understanding glocal learning spaces. An empirical study of languaging and transmigrant positions in the virtual classroom
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Learning, Media and Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2013

Communication in the virtual classroom in higher education: Languaging beyond the boundaries of time and space
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Learning, Culture and Social Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 10

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?