Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Alli Klapp

Universitetslektor

Alli Klapp
Universitetslektor , Studierektor
Akademisk grad: Docent,
alli.klapp@ped.gu.se
031-786 2770
0738-558830

Rumsnummer: A1 126
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Senaste publikationer

The relation between students´ social and cognitive well-being and educational achievement in Swedish compulsory school
Alli Klapp, Thea Klapp
Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Germany, August 2019., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Relations between students´ self-efficacy and self-concept and academic achievement
Alli Klapp
Paper presented at thePaper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Germany, August 2019. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Bedömningar: funktioner och konsekvenser
Alli Klapp
i G. Åsén Att vilja veta: utvärdering och pedagogisk bedömning i skolan, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Att bedöma och betygssätta
Alli Klapp
Att bli lärare. E. Insulander & S. Selander (red.), Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Differences in achievement between placed and not placed children in Swedish compulsory and upper secondary school.
Alli Klapp
Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Bolzano, Italy, August 2018., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Does academic and social self-concept and motivation explain the effect of grading on students’ achievement?
Alli Klapp
European Journal of Psychology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A benefit-cost analysis of a long-term intervention on social and emotional Learning in compulsory school
Alli Klapp, Clive Belfield, Brooks Bowden, Henry Levin, Robert Shand et al.
The International Journal of Emotional Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Utbildningsekonomi - om lärandets värde
Alli Klapp, Henry Levin, Samuel Abrams
Stockholm, Natur och Kultur, Bok 2017
Bok

Visar 1 - 10 av 34

2019

The relation between students´ social and cognitive well-being and educational achievement in Swedish compulsory school
Alli Klapp, Thea Klapp
Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Germany, August 2019., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Relations between students´ self-efficacy and self-concept and academic achievement
Alli Klapp
Paper presented at thePaper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Hamburg, Germany, August 2019. , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Bedömningar: funktioner och konsekvenser
Alli Klapp
i G. Åsén Att vilja veta: utvärdering och pedagogisk bedömning i skolan, Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

2018

Att bedöma och betygssätta
Alli Klapp
Att bli lärare. E. Insulander & S. Selander (red.), Stockholm, Liber, Kapitel i bok 2018
Kapitel i bok

Differences in achievement between placed and not placed children in Swedish compulsory and upper secondary school.
Alli Klapp
Paper presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Bolzano, Italy, August 2018., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Does academic and social self-concept and motivation explain the effect of grading on students’ achievement?
Alli Klapp
European Journal of Psychology of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2018
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2017

A benefit-cost analysis of a long-term intervention on social and emotional Learning in compulsory school
Alli Klapp, Clive Belfield, Brooks Bowden, Henry Levin, Robert Shand et al.
The International Journal of Emotional Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Utbildningsekonomi - om lärandets värde
Alli Klapp, Henry Levin, Samuel Abrams
Stockholm, Natur och Kultur, Bok 2017
Bok

Visar 1 - 10 av 34

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?