Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linda Borger

Universitetslektor

Linda Borger
Universitetslektor
linda.borger@gu.se

Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Om Linda Borger

Fil.dr. i pedagogik. Jag disputerade 2018 med avhandlingen Investigating and Validating Spoken Interactional Competence: Rater Perspectives on a Swedish National Test of English. Avhandlingen undersöker bedömningen av det muntliga nationella delprovet i engelska i gymnasieskolan utifrån olika validitetsaspekter.

Mina forskningsintressen ligger inom området språk och pedagogik med fokus på bedömningsfrågor på olika utbildningsnivåer.

Jag undervisar på lärarutbildningen och på fristående kurser i pedagogik, framför allt inom områdena pedagogisk bedömning och språkdidaktik. Jag är kursansvarig lärare på kursen Breddad lärarkompetens: Bedömning och examination (HPE303) vid Enheten för pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL). Jag arbetar även i Projektet Nationella prov i främmande språk (NAFS) med analys och provutveckling.

Knuten till forskningsmiljöerna Lärande och bedömning i språk (LBS) och Förutsättningar, Utbildning och Resultat (FUR). Sekreterare i Kollegiet för Språkpedagogik.
 

Senaste publikationer

Assessing interactional skills in a paired speaking test: Raters’ interpretation of the construct
Linda Borger
Apples - Journal of Applied Language Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Raters’ perceptions of second language peer interaction
Linda Borger
Symposium on Second Foreign Languages in School Contexts, Lund University, December 12-13, 2016 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Looking behind scores – The case of high-stakes oral language performance assessment
Linda Borger
ECER 2016 "Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers". University College Dublin from 22-26 August, 2016., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Test-taker interaction: How do raters perceive the construct?
Linda Borger
The 13th Annual Conference of EALTA, Universitat Politècnica de Valencia, Spain 5-8 May, 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Bedömningar av parsamtal i engelska - en studie av bedömarsamstämmighet och bedömarprofiler
Linda Borger
ASLA: Språk och norm, 21-22 april 2016, Uppsala universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vad ligger bakom bedömningarna? - En studie av bedömarprofiler och bedömningar i muntlig engelska
Linda Borger
Språkdagar 2015 - Uppdrag språk, Språklärarnas riksförbund, 6-7 mars 2015, Uppsala universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Exploring rater variability in a foreign language speaking test
Linda Borger
The twelfth Annual Conference of EALTA, Copenhagen, Denmark 28th - 31st of May, 2015, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Vad ligger bakom bedömningarna? - en studie av bedömarprofiler och bedömningar i muntlig engelska
Linda Borger
Nationell ämnesdidaktisk konferens (NÄD), 9-11 april 2014, Göteborgs universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Interpreting scores of speaking - a study of rater profiles and ratings
Linda Borger
The 6th Junior Researcher Meeting in Applied Linguistics 12th–14th May 2014, University of Jyväskylä, Finland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 12

2019

Assessing interactional skills in a paired speaking test: Raters’ interpretation of the construct
Linda Borger
Apples - Journal of Applied Language Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2018

2016

Raters’ perceptions of second language peer interaction
Linda Borger
Symposium on Second Foreign Languages in School Contexts, Lund University, December 12-13, 2016 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Looking behind scores – The case of high-stakes oral language performance assessment
Linda Borger
ECER 2016 "Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers". University College Dublin from 22-26 August, 2016., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Test-taker interaction: How do raters perceive the construct?
Linda Borger
The 13th Annual Conference of EALTA, Universitat Politècnica de Valencia, Spain 5-8 May, 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Bedömningar av parsamtal i engelska - en studie av bedömarsamstämmighet och bedömarprofiler
Linda Borger
ASLA: Språk och norm, 21-22 april 2016, Uppsala universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2015

Vad ligger bakom bedömningarna? - En studie av bedömarprofiler och bedömningar i muntlig engelska
Linda Borger
Språkdagar 2015 - Uppdrag språk, Språklärarnas riksförbund, 6-7 mars 2015, Uppsala universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Exploring rater variability in a foreign language speaking test
Linda Borger
The twelfth Annual Conference of EALTA, Copenhagen, Denmark 28th - 31st of May, 2015, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

Vad ligger bakom bedömningarna? - en studie av bedömarprofiler och bedömningar i muntlig engelska
Linda Borger
Nationell ämnesdidaktisk konferens (NÄD), 9-11 april 2014, Göteborgs universitet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Interpreting scores of speaking - a study of rater profiles and ratings
Linda Borger
The 6th Junior Researcher Meeting in Applied Linguistics 12th–14th May 2014, University of Jyväskylä, Finland, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 1 - 10 av 12

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?