Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Eva Myrberg

Universitetslektor

Eva Myrberg
Universitetslektor
Akademisk grad: Docent,
eva.myrberg@ped.gu.se
031-786 2145

Rumsnummer: A3 433
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 41117 Göteborg
Arbetsuppgifter: Orsaker till gruppskillnader i elevresultat, lärarkompetens


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Om Eva Myrberg

Forskningsintressen
Jag har ett utbildningssociologiskt forskningsintresse och har studerat frågor om effekter på elevers lärande av fristående skolor. Studier av betydelsen av lärarkompetens och innebörden i lärarkompetens är också ett centralt forskningsintresse samt hur hembakgrunden påverkar elevprestationer.

Undervisningsintressen
Jag undervisar om faktorer som påverkar studieframgång, t ex lärarkompetens och social bakgrund samt om bedömning och  utvärdering på olika nivåer iinom skolsystemet.

Nyckelord
skolresultat, lärarkompetens, fristående skolor, social bakgrund läsförmåga

Forskningsmiljö och projekt
FUR-gruppen "Förutsättningar för utbildning och resultat av utbildning."

Senaste publikationer

The Relation between Teacher Specialization and Student Reading Achievement
Eva Myrberg, Stefan Johansson, Monica Rosén
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Teacher specialization and student perceived instructional quality: what are the relationships to student reading achievement?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Investigating the effects of occupational stressors on teacher job satisfaction and student achievement
Anna Toropova, Eva Myrberg, Stefan Johansson
Paper presented at ECER 2018, September 4-7, Bolzano, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

The unintended consequences of school inspection: the prevalence of inspection side-effects in Austria, the Czech Republic, England, Ireland, the Netherlands, Sweden, and Switzerland
K. L. Jones, P. Tymms, D. Kemethofer, J. O'Hara, G. McNamara et al.
Oxford Review of Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

The role of collective teacher efficacy and the disciplinary school climate in student mathematics achievement
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg, Monica Rosén
Paper presented at ECER 2017, 22-25 August, 2017, Copenhagen, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Formal Teacher Education and Student Ratings: Valid Measures of Teacher Competence?
Stefan Johansson, Eva Myrberg
ECER 2017, 22-25 August 2017, Copenhagen, Danmark., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Relations between collective teacher efficacy, disciplinary school climate and student achievement in TIMSS 2011
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg, Monica Rosén
IEA 7th International Research Conference, 28-30th June, Czech Republic, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Dimensions of Teacher Self-Efficacy and Their Relations to Student Achievement in TIMSS 2011
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg, Monica Rosén
ECER 2016 Emerging Researchers' Conference, August 22-23, Dublin, Ireland., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Visar 11 - 20 av 34

2015

Formal Teacher Competence and its Effect on Pupil Reading Achievement
Stefan Johansson, Eva Myrberg, Monica Rosén
Scandinavian Journal of Educational Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Changes in effects of teacher competence on 4th graders’ reading achievement levels between 2001 and 2011 in Sweden
Eva Myrberg, Stefan Johansson, Monica Rosén
Paper presented at the ECER 2015 Conference, Budapest, Hungary, September 2015., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2015
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2014

Valid inferences of teachers’ judgements of pupils’ reading literacy: does formal teacher competence matter?
Stefan Johansson, Rolf Strietholt, Monica Rosén, Eva Myrberg
School Effectiveness and School Improvement: An International Journal of Research, Policy and Practice, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Relations between teachers’ educational level and fourth grade students’ reading achievement between 2001 and 2011 in Sweden
Eva Myrberg, Stefan Johansson, Monica Rosén
ECER (the European Conference on Educational Research) 2-5 Sep. 2014, Porto, Portugal, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2014
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2012

Teachers and tests: assessing pupils’ reading achievement in primary schools
Stefan Johansson, Eva Myrberg, Monica Rosén
Educational Research and Evaluation, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2012
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2009

Effects of teachers´ subject matter and pedagogical education on student achievement
Eva Myrberg, Jan-Eric Gustafsson
13th Biennial Conference for Research on Learning and Instruction, Paper i proceeding 2009
Paper i proceeding

Resursers betydelse för elevers resultat
Jan-Eric Gustafsson, Eva Myrberg
Vad påverkar resultaten i svensk grundskola? Kunskapsöversikt om betydelsen av olika faktorer, Stockholm, Skolverket, Kapitel i bok 2009
Kapitel i bok

Trends in Recruitment to Teacher Education
Eva Myrberg, Jan-Eric Gustafsson
Paper presented at the EARLI 13th Biennal Confernce, Amsterdam,Netherlands, August 2009, Paper i proceeding 2009
Paper i proceeding

Direct and indirect effects of parents´ education on reading achievement among third graders in Sweden.
Eva Myrberg, Monica Rosén
British Journal of Educational Psychology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2009
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 11 - 20 av 34

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?