Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Giulia Messina Dahlberg

Universitetslektor

Giulia Messina Dahlberg
Universitetslektor , Studierektor
Akademisk grad: Doktor,
giulia.messina.dahlberg@gu.se
031-786 5011

Rumsnummer: A3 125
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

Senaste publikationer

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Virtual sites as learning spaces: Critical issues on languaging research in changing eduscapes
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg
Palgrave Macmillan, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Digitaliseringens utmaningar och möjligheter för undervisningen - exemplet körsimulering i naturbruksutbildning
Ingrid Berglund, Susanne Gustavsson, Giulia Messina Dahlberg
Nordyrk 2018, 11-13 juni Oslo, OsloMet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Reframing HRI Education: A Dialogic Reformulation of HRI Education to Promote Diverse Thinking and Scientific Progress
Alberto Montebelli, Jessica Lindblom, Giulia Messina Dahlberg, Erik Billing
Journal of Human-Robot-Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A Multivocal Approach in the Analysis of Online Dialogue in the Language- focused Classroom in Higher Education
Giulia Messina Dahlberg
Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Mapping languaging in digital spaces. Literacy practices at borderlands.
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Language Learning & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 14

2019

On Epistemological Issues in Technologically Infused spaces. Notes on Virtual Sites for Learning
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Handling languaging during empirical research. Ethnography as action in and across time and physical-virtual sites
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Annaliina Gynne
Virtual Sites as Learning Spaces. Critical Issues on Languaging Research in Changing Eduscapes. Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg (red.), Palgrave Macmillan, Kapitel i bok 2019
Kapitel i bok

Virtual sites as learning spaces: Critical issues on languaging research in changing eduscapes
Sangeeta Bagga-Gupta, Giulia Messina Dahlberg, Ylva Lindberg
Palgrave Macmillan, Samlingsverk 2019
Samlingsverk

Investigating the (im)permeable membrane of virtual sites for learning: critical explorations
Giulia Messina Dahlberg
EARLI biannual conference, 12-16 August Aachen, Germany, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2018

Digitaliseringens utmaningar och möjligheter för undervisningen - exemplet körsimulering i naturbruksutbildning
Ingrid Berglund, Susanne Gustavsson, Giulia Messina Dahlberg
Nordyrk 2018, 11-13 juni Oslo, OsloMet, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2018
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

2017

Reframing HRI Education: A Dialogic Reformulation of HRI Education to Promote Diverse Thinking and Scientific Progress
Alberto Montebelli, Jessica Lindblom, Giulia Messina Dahlberg, Erik Billing
Journal of Human-Robot-Interaction, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

A Multivocal Approach in the Analysis of Online Dialogue in the Language- focused Classroom in Higher Education
Giulia Messina Dahlberg
Educational Technology & Society, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Mapping languaging in digital spaces. Literacy practices at borderlands.
Giulia Messina Dahlberg, Sangeeta Bagga-Gupta
Language Learning & Technology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Visar 1 - 10 av 14

Sidansvarig: Anna-Carin Jonsson|Sidan uppdaterades: 2019-02-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://ips.gu.se/om-ips/personal/?userId=xmegiu
Utskriftsdatum: 2019-11-21