Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Box 300
405 30
Göteborg
Leveransadress:
Magasinsgatan 34
Besöksadress: Västra Hamngatan 25,
411 17 Göteborg
Fax:
031-786 2070
Prefekt: Anna-Carin Jonsson
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS) bedriver forskning, utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå samt samverkansuppdrag inom pedagogik och specialpedagogik.
Centrala intresseområden vid institutionen rör utbildnings- och samhällsrelationer, utbildningssystem, skolutveckling och skolledarskap, vuxenutbildning, inkludering, lärande, språk och bedömning samt betygsfrågor.
En stor del av institutionens grundutbildning sker inom olika lärarprogram, men vi erbjuder även utbildning på kandidat-, magister-, master- och forskarnivå inom våra utbildningsområden: pedagogik som vetenskap, arbetslivets pedagogik, pedagogiskt ledarskap, kommunikation, skolutveckling, didaktik och undervisning.
Visar 1 - 10 av 2101
Beating Stress, the Swedish Way—Time for a ‘fika’.
Liisa Uusimäki
Arts-based research, resilience and wellbeing across the lifespan. L. McCaine., G. Barton., Sappa, V., & S. Garvis (red.),
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
Unpacking dominant discourses in higher education language policy
Susanne Strömberg Jämsvi
Göteborgs universitet,
Doktorsavhandling
2019
Doktorsavhandling
The role of teacher characteristics for student achievement in mathematics and student perceptions of instructional quality
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg
Education Inquiry,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Understanding and bridging the conservation-genetics gap in marine conservation
Annica Sandström, Carina Lundmark, Klas Andersson, Kerstin Johannesson, Linda Laikre
Conservation Biology,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Challenging Action Research as a research method.
Karin Rönnerman
CARN-bulletin Collaborative Action reseaarch Network, 22 Autumn 2018, Published Autumn 2019,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Visar 1 - 10 av 2101
Visar 1 - 50 av 224
Visar 1 - 50 av 224
Visar 1 - 10 av 2101
Beating Stress, the Swedish Way—Time for a ‘fika’.
Liisa Uusimäki
Arts-based research, resilience and wellbeing across the lifespan. L. McCaine., G. Barton., Sappa, V., & S. Garvis (red.),
Palgrave Macmillan,
Kapitel i bok
2020
Kapitel i bok
Unpacking dominant discourses in higher education language policy
Susanne Strömberg Jämsvi
Göteborgs universitet,
Doktorsavhandling
2019
Doktorsavhandling
The role of teacher characteristics for student achievement in mathematics and student perceptions of instructional quality
Anna Toropova, Stefan Johansson, Eva Myrberg
Education Inquiry,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the European Conference on Educational Research 2019, Hamburg, Germany,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Aiming for measures of long-term trends in Grade 8 mathematics: Bridges from SIMS to TIMSS 2015
Erika Majoros, Monica Rosén, Stefan Johansson, Jan-Eric Gustafsson
Presentation at the 8th International Research Conference, Copenhagen, Denmark,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Are academically resilient students grittier than non-resilient students?
Cecilia Thorsen, Kajsa Yang Hansen, Stefan Johansson
ECER 3-6 September, 2019, Hamburg,
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
2019
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
A bibliometric review of approaches to address conflicts in schools: Exploring the intellectual base
Ilse Hakvoort, Jonas Lindahl, Agneta Lundström
Conflict Resolution Quarterly,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Understanding and bridging the conservation-genetics gap in marine conservation
Annica Sandström, Carina Lundmark, Klas Andersson, Kerstin Johannesson, Linda Laikre
Conservation Biology,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management,
Artikel i vetenskaplig tidskrift
2019
Artikel i vetenskaplig tidskrift
Challenging Action Research as a research method.
Karin Rönnerman
CARN-bulletin Collaborative Action reseaarch Network, 22 Autumn 2018, Published Autumn 2019,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Visar 1 - 10 av 2101