Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Box 300
405 30
Göteborg
Leveransadress:
Magasinsgatan 34
Besöksadress: Västra Hamngatan 25,
411 17 Göteborg
Fax:
031-786 2070
Prefekt: Anna-Carin Jonsson
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (IPS) bedriver forskning, utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå samt samverkansuppdrag inom pedagogik och specialpedagogik.
Centrala intresseområden vid institutionen rör utbildnings- och samhällsrelationer, utbildningssystem, skolutveckling och skolledarskap, vuxenutbildning, inkludering, lärande, språk och bedömning samt betygsfrågor.
En stor del av institutionens grundutbildning sker inom olika lärarprogram, men vi erbjuder även utbildning på kandidat-, magister-, master- och forskarnivå inom våra utbildningsområden: pedagogik som vetenskap, arbetslivets pedagogik, pedagogiskt ledarskap, kommunikation, skolutveckling, didaktik och undervisning.
Visar 31 - 40 av 2101
Pfaller med Rappaport som tolkningsramverk för det moderna samhället
Sverker Lundin
Den förnekade kunskapen. En introduktion till Robert Pfallers filosofi,
Hägersten,
Tankekraft,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Den förnekade kunskapen. En introduktion till Robert Pfallers filosofi
Sverker Lundin, Tobias Wessely
Hägersten,
Tankekraft,
Samlingsverk
2019
Samlingsverk
Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.),
London,
Routledge ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Ethical review boards: Constitutions, functions, tensions and blind spots
Dennis Beach, Begoña Vigo Arrazola
Implementing Ethics in Educational Ethnography: Regulation and Practice. Hugh Busher, Alison Fox (red.),
Taylor and Francis,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Closing discussion
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas,
London,
the Tufnell Press,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Introduction
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas,
London,
the Tufnell Press,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Att forma och utveckla en kollektiv kunskapsbas
Inger Berndtsson, Arnulf Myklebust, Helle K. Falkenberg
Nya Synvärlden,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Vocational education, transitions, marginalisation and social justice in the Nordic countries
Mattias Nylund, Per-Åke Rosvall
European Educational Research Journal,
Inledande text i tidskrift
2019
Inledande text i tidskrift
Understanding middle leadership: practices and policies
Peter Grootenboer, Christine Edwards Groves, Karin Rönnerman
School Leadership and Management,
Inledande text i tidskrift
2019
Inledande text i tidskrift
Lärare måste kunna ta del av forskningsresultaten
Eva Alerby, Per Andersson, Anders Arnqvist, Dennis Beach, Pernilla Nilsson et al.
Curie,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Visar 31 - 40 av 2101
Visar 1 - 50 av 224
Visar 1 - 50 av 224
Visar 31 - 40 av 2101
Pfaller med Rappaport som tolkningsramverk för det moderna samhället
Sverker Lundin
Den förnekade kunskapen. En introduktion till Robert Pfallers filosofi,
Hägersten,
Tankekraft,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Den förnekade kunskapen. En introduktion till Robert Pfallers filosofi
Sverker Lundin, Tobias Wessely
Hägersten,
Tankekraft,
Samlingsverk
2019
Samlingsverk
Ethical reflections on critical ethnography
Marianne Dovemark
Ethical reflections on critical ethnography. Hugh Busher, Alison Fox (red.),
London,
Routledge ,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Ethical review boards: Constitutions, functions, tensions and blind spots
Dennis Beach, Begoña Vigo Arrazola
Implementing Ethics in Educational Ethnography: Regulation and Practice. Hugh Busher, Alison Fox (red.),
Taylor and Francis,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Closing discussion
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas,
London,
the Tufnell Press,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Introduction
Dennis Beach, Elisabet Öhrn
I E Öhrn & D Beach (Eds), Young people's life and schooling in rural areas,
London,
the Tufnell Press,
Kapitel i bok
2019
Kapitel i bok
Att forma och utveckla en kollektiv kunskapsbas
Inger Berndtsson, Arnulf Myklebust, Helle K. Falkenberg
Nya Synvärlden,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Vocational education, transitions, marginalisation and social justice in the Nordic countries
Mattias Nylund, Per-Åke Rosvall
European Educational Research Journal,
Inledande text i tidskrift
2019
Inledande text i tidskrift
Understanding middle leadership: practices and policies
Peter Grootenboer, Christine Edwards Groves, Karin Rönnerman
School Leadership and Management,
Inledande text i tidskrift
2019
Inledande text i tidskrift
Lärare måste kunna ta del av forskningsresultaten
Eva Alerby, Per Andersson, Anders Arnqvist, Dennis Beach, Pernilla Nilsson et al.
Curie,
Artikel i övriga tidskrifter
2019
Artikel i övriga tidskrifter
Visar 31 - 40 av 2101