Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Skolutveckling och Ledarskap


Vårt forskningsintresse, i miljön för Skolutveckling och Ledarskap, riktar sig mot vad lärare och skolledare gör när de skapar en verksamhet för barns och elevers utveckling och lärande. Förskolors och skolors förändrings- och förbättringsprocesser speglas mot statliga reformer som sätter gränser, men också ger möjligheter för lärande och handling.

Vi är både intresserade av lärares och ledares lärande, såväl det formella som det informella, och särskilt den betydelse ledarskapets praktik, kan spela i skolors utveckling. Ledarskapet, såväl på skol- som på huvudmannanivå, är av intresse att studera när det gäller betydelsen för det professionella lärandet. Vi bedriver gärna forskning i samverkan med skolor och huvudmän där aktionsforskning kan förena såväl forsknings- som utvecklingsintresse.

Sidansvarig: Karin Rönnerman|Sidan uppdaterades: 2018-03-19
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?