Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Åsa Sebestyen

Testing developer

Åsa Sebestyen
Testing developer
asa.sebestyen@gu.se
+46 31 786 6467

Room number: A3 210
Postal Address: Box 300, 40530 Göteborg
Visiting Address: Västra Hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Department of Education and Special Education (More Information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: +46 31 786 2070
Visiting Address: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

About Åsa Sebestyen

Testing developer at the Institution of Education and Special Education within the NAFS project (National Tests of Foreign Languages).

Part of a team developing national assessment material for German as a foreign language.

Background: Teacher of German, English and Spanish.

Major publications

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, 2018

Latest publications

Work in Progress: The Transition from Paper-based to Computer-based High-stakes Tests
Lena Asp, Patrik Axelson, Jerker Brorsson, Ulrika Jonsson, Matthew Nowlin et al.
Poster presenterad vid Utbildningsvetenskapliga fakultetens samverkanskonferens Forskning Pågår, Göteborg, 31 oktober 2018, Poster 2018
Poster

Hur kan muntlig interaktion bedömas utifrån styrdokumenten i moderna språk?
Åsa Sebestyén, Gudrun Erickson
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 8, Stockholm, Skolverket, Other 2018
Other

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, Report chapter 2018
Report chapter

Hur kan bedömning främja språklärande och muntlig språkutveckling?
Gudrun Erickson, Åsa Sebestyén
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 7, Stockholm, Skolverket, Other 2018
Other

Major publications

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, 2018

Showing 1 - 5 of 5

2018

Work in Progress: The Transition from Paper-based to Computer-based High-stakes Tests
Lena Asp, Patrik Axelson, Jerker Brorsson, Ulrika Jonsson, Matthew Nowlin et al.
Poster presenterad vid Utbildningsvetenskapliga fakultetens samverkanskonferens Forskning Pågår, Göteborg, 31 oktober 2018, Poster 2018
Poster

Hur kan muntlig interaktion bedömas utifrån styrdokumenten i moderna språk?
Åsa Sebestyén, Gudrun Erickson
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 8, Stockholm, Skolverket, Other 2018
Other

Was piensan les élèves? – Test -taker feedback i samband med utprövningar i tyska, spanska och franska
Åsa Sebestyén, Hans Albinsson
Erickson, G. (red.), Att bedöma språklig kompetens: Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, Göteborg, Göteborgs universitet, Report chapter 2018
Report chapter

Hur kan bedömning främja språklärande och muntlig språkutveckling?
Gudrun Erickson, Åsa Sebestyén
Artikel inom ramen för Språksprånget - Skolverkets webbaserade kompetensutveckling för lärare i moderna språk; Modul: Muntlig språkutveckling; Del 7, Stockholm, Skolverket, Other 2018
Other

Showing 1 - 5 of 5

Page Manager: Anna-Carin Jonsson|Last update: 2/4/2019
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?