Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Rolf Lander

Professor

Rolf Lander
Professor
rolf.lander@ped.gu.se

Room number: A2 210
Postal Address: Box 300, 40530 Göteborg
Visiting Address: Västra Hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Department of Education and Special Education (More Information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: +46 31 786 2070
Visiting Address: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

About Rolf Lander

Research interests
Reforms and change in Swedish schools, both at system and school levels.
School development. Teachers’ professional self-esteem and development. Evaluation, both of pilot and developmental processes and of effects.
Qualitative field studies and quantitative studies with structural equation modelling.

Teaching interests
Courses on evaluation and school development for school personnel, municipal school and development leaders, and doctoral students. Health-promoting education.

Keywords
school development, reforms, evaluation

Research groups and projects
School development

Latest publications

Organisations Interacting with Teacher Middle Leadership
Jaana Nehez, Anette Olin, Ulf Blossing, Lisbeth Gyllander, Rolf Lander
Paper presented at the ECER Conference 2018, Bolzano, Conference contribution 2018
Conference contribution

Uppdrags- och processdrivna skolorganisationer med rum för mellanledare
Ulf Blossing, Rolf Lander, Anette Olin
Presentation vid Utbildningsvetenskapliga fakultetens samverkanskonferens Forskning Pågår, Göteborg, 31 oktober 2017, Conference contribution 2017
Conference contribution

Från processledarutbildning till organisering av utveckling - utveckling i Helsingborgs skolor
Jaana Nehez, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Anette Olin, Rolf Lander
Föreläsning vid Noralf-konferensen, 6-7 oktober 2016, i Göteborg., Conference contribution 2016
Conference contribution

Skolutveckling och differentiering för skolpersonalen
Rolf Lander, Ulf Blossing, Maria Jarl, Margaretha Milsta, Anette Olin et al.
I I. Wernersson & I. Gerrbo (Red). Differentieringens janusansikte. En antologi från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik vid Göteborgs universitet. Gothenburg Studies in Education 347, Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Chapter in book 2013
Chapter in book

Nyblivna lärares upplevda kapacitet i arbetet med eleverna – varifrån kommer den?
Rolf Lander
Pedagogisk forskning i Sverige, Journal article 2013
Journal article

Att bedöma skolor: Utvärderingsideal och praxis
Rolf Lander
Troye Nordkvelle, Y; Haugsbakk, G & Nyhus, L (red): Pedagogisk utvikling - veier og omveier til en god skole., Oslo, Cappelen Damm Akademisk, Chapter in book 2012
Chapter in book

Showing 1 - 10 of 49

2018

Organisations Interacting with Teacher Middle Leadership
Jaana Nehez, Anette Olin, Ulf Blossing, Lisbeth Gyllander, Rolf Lander
Paper presented at the ECER Conference 2018, Bolzano, Conference contribution 2018
Conference contribution

2017

Uppdrags- och processdrivna skolorganisationer med rum för mellanledare
Ulf Blossing, Rolf Lander, Anette Olin
Presentation vid Utbildningsvetenskapliga fakultetens samverkanskonferens Forskning Pågår, Göteborg, 31 oktober 2017, Conference contribution 2017
Conference contribution

2016

Från processledarutbildning till organisering av utveckling - utveckling i Helsingborgs skolor
Jaana Nehez, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Anette Olin, Rolf Lander
Föreläsning vid Noralf-konferensen, 6-7 oktober 2016, i Göteborg., Conference contribution 2016
Conference contribution

2014

2013

Skolutveckling och differentiering för skolpersonalen
Rolf Lander, Ulf Blossing, Maria Jarl, Margaretha Milsta, Anette Olin et al.
I I. Wernersson & I. Gerrbo (Red). Differentieringens janusansikte. En antologi från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik vid Göteborgs universitet. Gothenburg Studies in Education 347, Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, Chapter in book 2013
Chapter in book

Nyblivna lärares upplevda kapacitet i arbetet med eleverna – varifrån kommer den?
Rolf Lander
Pedagogisk forskning i Sverige, Journal article 2013
Journal article

2012

Att bedöma skolor: Utvärderingsideal och praxis
Rolf Lander
Troye Nordkvelle, Y; Haugsbakk, G & Nyhus, L (red): Pedagogisk utvikling - veier og omveier til en god skole., Oslo, Cappelen Damm Akademisk, Chapter in book 2012
Chapter in book

Showing 1 - 10 of 49

Page Manager: Anna-Carin Jonsson|Last update: 2/4/2019
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?