Till startsida
Sitemap
To content Read more about how we use cookies on gu.se

Karin Rönnerman

Anställd

Karin Rönnerman

karin.ronnerman@ped.gu.se

Postal Address: Box 300, 40530 Göteborg
Visiting Address: Västra hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Department of Education and Special Education (More Information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: +46 31 786 2070
Visiting Address: Västra Hamngatan 25 , 411 17 Göteborg

About Karin Rönnerman

Research interests
I have been interested in developing our knowledge of the professional development of teachers. I have done so primarily through action research, which means that researchers and practitioners participate in a common process in which the respective fields of knowledge enrich each other to achieve an understanding of the practice and the contexts in which it is involved. In these processes, particular attention is paid to teachers’ learning and actions.

Teaching interests
My teaching interests touch on the research I pursue. I take part in courses on school development and quality development in institutions. I have a particular interest in the development of methods issues and their application in educational contexts. I supervise theses dealing with developmental projects and evaluation of activities.

Keywords
Action research, knowledge development, school development, quality development

Download Karin Rönnerman's curriculum vitae

Latest publications

Middle Leadership in Schools: A practical Guide for Leading Learning
Peter Grootenboer, Christine Edwards Groves, Karin Rönnerman
Oxon, Routledge, Book 2020
Book

Strategier för utveckling av utbildning i kommuner och på universitetet
Karin Rönnerman
I A. Olin & Å. HIrsh (Red.). Samverkan genom uppdrag. Lärdomar för universitetet och samverkande partners i utbildnings- och forskningsuppdrag, Report chapter 2020
Report chapter

Driving change from ‘the middle’: middle leading for site based educational development
Christine Edwards-Groves, Peter Grootenboer, Ian Hardy, Karin Rönnerman
School Leadership and Management, Journal article 2019
Journal article

Enabling and Constraining middle leading at a school site
Karin Rönnerman, Veronica Sülau
Paper presented at the NERA conference 6-8 March 2019, Uppsala University, Conference contribution 2019
Conference contribution

Challenging Action Research as a research method.
Karin Rönnerman
CARN-bulletin Collaborative Action research Network. International Conference 25th – 27th October 2018, Manchester, UK, Conference paper 2019
Conference paper

Möjligheter och begränsningar att förändra skolans praktik: Lärares erfarenheter i och efter ett mastersprogram
Karin Rönnerman, Anette Olin
Forskning pågår, session vid samverkanskonferens, Utbildningsvetenskapliga fakulteten, Göteborgs universitet, 30 oktober 2019, Conference contribution 2019
Conference contribution

Understanding middle leadership: practices and policies
Peter Grootenboer, Christine Edwards Groves, Karin Rönnerman
School Leadership and Management, Editorial letter 2019
Editorial letter

Lärare måste kunna ta del av forskningsresultaten
Eva Alerby, Per Andersson, Anders Arnqvist, Dennis Beach, Pernilla Nilsson et al.
Curie, Magazine article 2019
Magazine article

Hållbar förändring
Karin Rönnerman
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman (red.) , Lund, Studentlitteratur, Chapter in book 2019
Chapter in book

Praktikteorier i allmänhet och teorin om praktikarkitekturer i synnerhet
Lill Langelotz, Karin Rönnerman, Kathleen Mahon
Att utveckla utbildningspraktiker. Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. I. Henning Loeb, L. Langelotz & K. Rönnerman (red.), Lund, Studentlitteratur, Chapter in book 2019
Chapter in book

Showing 171 - 180 of 183

2005

Tio år senare - Lärares syn på yrket i en skola under förändring
A Hult, A Olofsson, Karin Rönnerman
Länsförsäkringar. Lärarrollen i ett föränderligt samhälle : en antologi om några forskningsprojekt som fått stöd från Länsförsäkringsbolagens forskningsfond. Stockholm: Länsförsäkringsbolagens AB (LFAB), Stockholm, Länsförsäkringsbolagen (LFAB), Chapter in book 2005
Chapter in book

Studying Teachers Work Through Mind-Maps
Eva Gannerud, Karin Rönnerman
New Zeeland Journal of Teachers' Work, Journal article 2005
Journal article

Using mindmap in understanding teachers' professional work
Eva Gannerud, Karin Rönnerman
paper presented at Nordic Educational Research Association. NERA Conference. Oslo, March, 10-12, 2005., Conference paper 2005
Conference paper

Handledning i mötet mellan högskola och skola
Birgit Lendahls Rosendahl, Karin Rönnerman
I Persson, S. & Rönnerman, K. (red.). Handledningens dilemman och möjligheter. Erfarenheter från förskola och skola, Lund, Studentlitteratur, Chapter in book 2005
Chapter in book

Handledningens dilemman och möjligheter : erfarenheter från förskola och skola
Sven Persson, Karin Rönnerman
Lund, Studentlitteratur, Edited book 2005
Edited book

Participant knowledge and the meeting of practitioners and researchers
Karin Rönnerman
Pedagogy, Culture and Society, Journal article 2005
Journal article

Med fokus på handledning i skolors förändringsarbete
Birgit Lendahls Rosendahl, Karin Rönnerman
Pedagogisk Forskning i Sverige, Journal article 2005
Journal article

2004

Vad är aktionsforskning?
Karin Rönnerman
I Rönnerman, K. (red). Aktionsforskning i praktiken – erfarenheter och reflektioner, Lund, Studentlitteratur, Chapter in book 2004
Chapter in book

Participant knowledge and the meeting of practitioners and researchers.
Karin Rönnerman
Keynote speech at the conference: “Participant knowledge and knowing practice” March, 2008 organized by professor David Hamilton. Umeå University and supported by the Swedish Research Council and the Journal Pedagogy, Culture and Society. 2004, Conference contribution 2004
Conference contribution

Using Research Tools for School Improvement
Karin Rönnerman
paper presented at NERA, the Nordic Educational Research Association- Conference. Reykjavik, Island, March, 2004., Conference paper 2004
Conference paper

Showing 171 - 180 of 183

Page Manager: Anna-Carin Jonsson|Last update: 2/4/2019
Share:

The University of Gothenburg uses cookies to provide you with the best possible user experience. By continuing on this website, you approve of our use of cookies.  What are cookies?