Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

INSTÄLLT SEMINARIUM - Securitization theory and special education reforms focusing on children at risk

Seminarium

Special education is to a significant extent based on special education programmes and support to children who are identified as children at risk.

These programmes and support are often framed in educational reforms that aim to reduce risk and barriers to equal opportunities for learning and wellbeing. The seminar will focus on how security policy arrangements are possible to trace in special education reforms. Different types of societal threats will be presented ¿ including political, environmental and social threats. These threats are explored through the lens of Copenhagen School¿s theory of securitization and then applied to the different education reforms in Sweden and South Africa from 1945 onwards.
The presentation draws on Helen¿s doctoral thesis, which can be downloaded at:
http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1198458/FULLTEXT01.pdf
(Ges på engelska/in English)

Föreläsare: Dr. Helen Dwyer, Department of Special Education, Stockholm University

Datum: 2019-04-29

Tid: 15:00 - 16:45

Kategorier: Pedagogik och didaktik

Arrangör: Kollegiet Inkludering, Likvärdighet och Specialpedagogik

Kontaktperson: Shruti Taneja Johansson

Snabbval IPS

Kontaktinformation

Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Box 300, 405 30 Göteborg

Besöksadress:
Pedagogen hus A, Västra Hamngatan 25

Telefon:
031-786 00 00 (vxl)

Fax:
031-786 2070

Sidansvarig: Ulrica Lilja|Sidan uppdaterades: 2011-03-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?