Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Att bedöma språklig kompetens. Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk

Seminarium

RIPS-rapporten Att bedöma språklig kompetens (red. professor Gudrun Erickson) presenteras och diskuteras.

Rapporten handlar om bedömning av språklig kompetens, närmare bestämt om olika aspekter av de nationella material i engelska och moderna språk som tillhandahålls i den svenska skolan. Utvecklingen av materialen sker, på uppdrag av Skolverket, vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik på Göteborgs universitet inom projektet NAFS (Nationella prov i främmande språk). Syftet med rapporten är att ge en samlad bild av det omfattande forsknings- och utvecklingsarbete som sedan många år bedrivs i samband med Skolverkets uppdrag att utveckla de nationella proven och bedömningsstöden, som varje år används av hundratusentals elever och deras lärare i den svenska skolan. Rapporten innehåller elva olika texter, skrivna av sammanlagt nitton projektmedarbetare, och vänder sig till en bred läsekrets av studenter, lärare, skolledare och en intresserad allmänhet.

Föreläsare: Diskutant: Professor Lisbeth Åberg-Bengtsson, Högskolan i Borås

Datum: 2019-01-15

Tid: 13:00 - 15:00

Kategorier: Pedagogik och didaktik

Arrangör: Kollegiet för språkpedagogik

Plats: Lokal: A2 338

Evenemangslänk: Läs mer om Att bedöma språklig kompetens. Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk

Kontaktperson: Linda Borger

Snabbval IPS

Kontaktinformation

Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Box 300, 405 30 Göteborg

Besöksadress:
Pedagogen hus A, Västra Hamngatan 25

Telefon:
031-786 00 00 (vxl)

Fax:
031-786 2070

Sidansvarig: Ulrica Lilja|Sidan uppdaterades: 2011-03-29
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?