Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Girma Berhanu

Professor

Girma Berhanu
Professor
Docent
Akademisk grad: Docent,
girma.berhanu@ped.gu.se
031-786 2325

Rumsnummer: A2 168
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg
Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 41117 Göteborg


Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (Mer information)
Box 300
405 30 Göteborg
Fax: 031-786 2070

Besöksadress: Västra Hamngatan 25 , 405 30 Göteborg

Om Girma Berhanu

Forskningsintressen
De frågor jag framför allt arbetar med rör sociokulturella förhållanden (inklusive historiska aspekter och institutionella ramar/förutsättningar) som har relevans för utbildningsområdet i allmänhet och utifrån specialpedagogiska synsätt och perspektiv i synnerhet. Av speciellt intresse för mig är också "group-based inequalities in scholasic achievement" och minoritetselevers lärande och utveckling i en globaliserad och post-kolonial värld. Hur man ser på fenomenen inklusion-exklusion, normalitet-avvikelse etc inom det specialpedagogiska forskningsområdet intresserar mig i hög grad, fenomen som dessutom lätt låter sig relateras till mitt eget intresseområde.

Undervisningsintressen
Jag undervisar och handleder gärna om etnicitet och utbildning; inkluderande utbildning, kognitiv antropologi och "educational ethnography". Jag är intresserad av frågor som rör det specialpedagogiska forskningsområdet och kunskapsfältet inklusive forskningsmetodik. Jag är ansvarig för olika kurser som huvudsakligen berör forskningsmetodik med tillämpning inom den specialpedagogiska disciplinen.


Nyckelord
Etnicitet, specialpedagogik, minoritetselever, inkludering- exkludering, internationell pedagogik, interkulturell utbildning/kommunikation
 

Senaste publikationer

Language Training and Meaningful Waiting - the Impact on Refugees' L2, Identity and Agency of taking an Intensive Language Course While in Asylum Accommodation. Helena Korp, Signild Risenfors, Pantea Rinnemaa', Girma Berhanu (2017). (University West, Sweden; University of Gothenburg). ECER 2017 Copenhagen - The European Conference on Educational Research.
Girma Berhanu
Language Training and Meaningful Waiting - the Impact on Refugees' L2, Identity and Agency of taking an Intensive Language Course While in Asylum Accommodation. Helena Korp, Signild Risenfors, Pantea Rinnemaa', Girma Berhanu (2017). (University West, Sweden; University of Gothenburg). ECER 2017 Copenhagen - The European Conference on Educational Research., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Berhanu, G. (2017). Disadvantage, Education and place: Inclusive society and Sustainable social development. The case of Sweden. European Teacher Education Network (ETEN) Annual Conference. "Building bridges" Gothenburg, April 20-22 2017. Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet).
Girma Berhanu
European Teacher Education Network (ETEN) Annual Conference. "Building bridges" Gothenburg, April 20-22 2017., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Disadvantage, Education and place: Inclusive society and Sustainable social development. The case of Sweden.
Girma Berhanu
International Seminar on Inclusive Education. at Kochi University with JICA Participants. Center for International Collaboration. Kochi University. April 17—19., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethiopia: Intellectual Genocide in the making? The Strong and Pervasive Evidence of Ethnic Inequalities
Girma Berhanu
Advances in Social Sciences Research Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professionalization of Teacher Students in the Field of Special Education in Sweden
Thomas Barow, Dörte Bernhard, Girma Berhanu
Conference homepage (EERA/ECER), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Why on Earth Would You Study Special Education? Teacher Students’ Motivations, Expectations and Perspectives
Thomas Barow, Dörte Bernhard, Girma Berhanu
European Teacher Education Network (ETEN) Annual Conference. "Building bridges" Gothenburg, April 20-22 2017., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Immigrants ́ Job Expectations: A Study of What Predicts Immigrants ́ Job Expectations After Completing Language Training Programmes
Monica Reichenberg, Girma Berhanu
International Journal of Special Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Concepts of Equity in Swedish Society and Education: Historical Perspectives
Girma Berhanu
Equity and education in cold climates in Sweden and England(Edited by Dennis Beach & Alan Dyson), London, The Tufnell Press, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Contemporary Swedish Society and Education: Inequities and Challenges
Girma Berhanu
Equity and education in cold climates in Sweden and England(Eds. Dennis Beach and Alan Dyson), London, The Tufnell Press, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 44

2017

Language Training and Meaningful Waiting - the Impact on Refugees' L2, Identity and Agency of taking an Intensive Language Course While in Asylum Accommodation. Helena Korp, Signild Risenfors, Pantea Rinnemaa', Girma Berhanu (2017). (University West, Sweden; University of Gothenburg). ECER 2017 Copenhagen - The European Conference on Educational Research.
Girma Berhanu
Language Training and Meaningful Waiting - the Impact on Refugees' L2, Identity and Agency of taking an Intensive Language Course While in Asylum Accommodation. Helena Korp, Signild Risenfors, Pantea Rinnemaa', Girma Berhanu (2017). (University West, Sweden; University of Gothenburg). ECER 2017 Copenhagen - The European Conference on Educational Research., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Berhanu, G. (2017). Disadvantage, Education and place: Inclusive society and Sustainable social development. The case of Sweden. European Teacher Education Network (ETEN) Annual Conference. "Building bridges" Gothenburg, April 20-22 2017. Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet).
Girma Berhanu
European Teacher Education Network (ETEN) Annual Conference. "Building bridges" Gothenburg, April 20-22 2017., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Disadvantage, Education and place: Inclusive society and Sustainable social development. The case of Sweden.
Girma Berhanu
International Seminar on Inclusive Education. at Kochi University with JICA Participants. Center for International Collaboration. Kochi University. April 17—19., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Ethiopia: Intellectual Genocide in the making? The Strong and Pervasive Evidence of Ethnic Inequalities
Girma Berhanu
Advances in Social Sciences Research Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Professionalization of Teacher Students in the Field of Special Education in Sweden
Thomas Barow, Dörte Bernhard, Girma Berhanu
Conference homepage (EERA/ECER), Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Why on Earth Would You Study Special Education? Teacher Students’ Motivations, Expectations and Perspectives
Thomas Barow, Dörte Bernhard, Girma Berhanu
European Teacher Education Network (ETEN) Annual Conference. "Building bridges" Gothenburg, April 20-22 2017., Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Immigrants ́ Job Expectations: A Study of What Predicts Immigrants ́ Job Expectations After Completing Language Training Programmes
Monica Reichenberg, Girma Berhanu
International Journal of Special Education, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2017
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2016

Concepts of Equity in Swedish Society and Education: Historical Perspectives
Girma Berhanu
Equity and education in cold climates in Sweden and England(Edited by Dennis Beach & Alan Dyson), London, The Tufnell Press, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Contemporary Swedish Society and Education: Inequities and Challenges
Girma Berhanu
Equity and education in cold climates in Sweden and England(Eds. Dennis Beach and Alan Dyson), London, The Tufnell Press, Kapitel i bok 2016
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 44

Sidansvarig: Ulrica Lilja|Sidan uppdaterades: 2015-04-15
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?