Till startsida
Webbkarta

RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

RIPS är en digital skriftserie, startad 2011, som ges ut av Institutionen för pedagogik och specialpedagogik vid Göteborgs universitet och publiceras som Open-Access via GUPEA (Göteborgs universitets publikationer – Elektroniskt arkiv).

Redaktion

Girma Berhanu (FD, Professor)
Monica Reichenberg (FD, Professor)

Rapporter - ladda ner pdf-filer

Nr 1. Specialpedagogiskt stöd, till vem och hur? Rektorers hantering av policyfrågor kring stödet i kommunala och fristående skolor

Joanna Giota & Ingemar Emanuelsson (2011)
ISBN: 978-91-86857-00-4

http://hdl.handle.net/2077/24569
 

Nr 2. Barnskötare blir förskollärare: Enkätjämförelse med en reguljär förskollärarutbildning

Rolf Lander (2012)
ISBN: 978-91-86857-05-9

http://hdl.handle.net/2077/29259
 

Nr 3. Klinisk träning - kritik och möjligheter: En explorativ studie av KTC vid Sahlgrenska Akademien

Rolf Lander & Ingrid Toshach-Gustafsson (2012)
ISBN: 978-91-86857-06-6

http://hdl.handle.net/2077/29260
 

Nr 4. Resan till Bulgarien. En berättelse om ett internationellt utbildningsutbyte, dess organisering och förmågor som frigörs

Henning Loeb, Ingrid (2012)
ISBN: 978-91-86857-07-3

http://hdl.handle.net/2077/31791
 

Nr 5. Processledare för skolutveckling. Uppföljning av införandet av processledare i ett verksamhetsområde i Helsingborg

Anette Olin, Rolf Lander, Ulf Blossing, Jaana Nehez & Lisbeth Gyllander (2014)
978-91-86857-08-0 (pdf)
978-91-86857-09-7 (print-on-demand)

http://hdl.handle.net/2077/35663
 

Nr 6. Utbildning i svenska för invandrare på ett lärcenter.
En utvärdering av verksamheten

Monica Reichenberg (2015)
ISBN: 978-91-86857-10-3 (pdf)

http://hdl.handle.net/2077/39188

 

Nr 7. Effekter av intensivundervisning i matematik.
Utvärdering av ett pilotprojekt med personlig tränare i matematik för elever i behov av särskilt stöd

Åse Hansson (2015)
ISBN: 978-91-86857-11-0 (pdf)

http://hdl.handle.net/2077/39316 
 

Nr 8. Långsiktigt hållbar vuxenutbildning i Västra Götaland

Per-Olof Thång och Kerstin Littke (2015)
ISBN: 978-91-86857-12-7 (pdf)

http://hdl.handle.net/2077/40552
 

Nr 10. Matchning mellan lärares utbildning och befattning i grundskolan: Utveckling och tillämpning av en modell för differentierad klassifikation av lärarkompetens i Lärarregistret

Åse Hansson och Jan-Eric Gustafsson (2016)
ISBN: 978-91-86857-14-1 (pdf)

http://hdl.handle.net/2077/44501

 

Snabbval IPS

Kontaktinformation

Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

Box 300, 405 30 Göteborg

Besöksadress:
Pedagogen hus A, Västra Hamngatan 25

Telefon:
031-786 00 00 (vxl)

Fax:
031-786 2070

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?